CRM Toulouse

CENTRE DE RECHERCHE EN MANAGEMENT
CENTER FOR RESEARCH IN MANAGEMENT

ECOLE DE MANAGEMENT  - IAE
Université Toulouse 1 Capitole - UMR 5303 CNRS

CENTRE DE RECHERCHE EN MANAGEMENT
CENTER FOR RESEARCH IN MANAGEMENT

ECOLE DE MANAGEMENT  - IAE
Université Toulouse 1 Capitole - UMR 5303 CNRS

Congrès Internationaux 2009-2014

  • Abaidi, I., & Vernette, E. 2014. La digitalisation d’un produit : création ou destruction de valeur pour le consommateur. Paper presented at the 30ème congrès de l’Association Française de Marketing, (AFM), Montpellier. 4-6 juin
  • Adamovic, M., Fortin, M., & Diehl, M. 2014. Opening the Black Box of HR Practices - Performance Relationship: Testing a Three Pathways AMO Model. Paper presented at the Academy of Management Meeting, (AOM), Philadelphia, Pennsylvania. august 1-5
  • Adamovic, M., Fortin, M., & Diehl, M. 2013. The Impact of Justice Norms on Conflict in the Context of Teams. Paper presented at the 16th conference of the European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP), Muenster (Germany). 22-25 mai
  • Albouy, J., & Bertrandias, L. 2011. De l'émotion-choc à la trace affective : déterminants du succès des campagnes humanitaires "choc" Paper presented at the 27ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), Bruxelles. 18-20 mai
  • Alcouffe, A., & Szmrecsányi, T. 2009. Market structure and technological progress from Schumpeter’s entrepreneur to endogenous growth theories. Paper presented at the 13th Annual Conference of the European Society for the History of Economic Thought, Thessaloniki, University of Macedonia, Greece. 23-26 April
  • Alcouffe, A., & Wells, J. 2009. Marx, maths, and MEGA 2. Paper presented at the 13th Annual Conference of the European Society for the History of Economic Thought, Thessaloniki, University of Macedonia, Greece. 23 26 April
  • Alcouffe, A. 2009. Technical progress and Lock in: the Minitel case. Paper presented at the XVth World Economic History Congress. 3-7 August
  • Aldebert, B., & Rouziès, A. 2011. L’utilisation des méthodes mixtes dans le recherché francophone en stratégie: constats et pistes d’amélioration. Paper presented at the 20ème Conférence de l’Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Nantes. 6-8 juin
  • Auxtova, K., & Munzel, A. 2014. La pub choc pour l’engagement caritatif – Une étude interculturelle sur les publicités controversées des organisations caritatives. Paper presented at the 30e Congrès International de l’Association Française du Marketing (AFM), Montpellier. 4-6 juin
  • Ayadi, N., Giraud, M., & Gonzalez, C. 2012. Comment réagissent les consommateurs face à des tentations d’achat répétées ? Une application aux ventes privées en ligne. Paper presented at the 28ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), Brest. 9-11 mai
  • Ayadi, N., & Bertrandias, L. 2011. Je n’aurais pas dû être aussi prudent ! Un nouveau regard sur le processus de régulation du regret pour les décisions risquées. Paper presented at the 27ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), Bruxelles. 18-20 mai
  • Ayadi, N., Fréchet, M., & Martin, A. 2011. Inertie et dynamique des choix des stratégies de.protection des innovations. Paper presented at the XXème Congrès de l’Association Internationale de Management Stratégique, Nantes. juin
  • Ayadi, N., & Bertrandias, L. 2009. Who or what do savers hold responsible for their bad or good financial choices? The role of reference point in banking offer Paper presented at the 38th European Marketing Academy Conference, Nantes. 28-29 juin
  • Baile, S., & Hadoussa, S. 2010. Les Effets de la Persuasion, de la Satisfaction et des flexibilités perçues par les utilisateurs d’un intranet sur le succès de sa mise en oeuvre – un modèle de gouvernance de la TI au sein d’une organisation internationale. Paper presented at the XIXème Conférence de l'Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Luxembourg. 2-4 juin
  • Baile, S. 2010. Le choix d'une forme de gouvernance organisationnelle des technologies de l'information et de leur succès : Prédictions avec les théories des Coûts de Transaction, du Structuralisme et des Ressources. Paper presented at the XIXème Conférence de l'Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Luxembourg. 2-4 juin
  • Balkin, D., Roussel, P., & Werner, S. 2013. Extrinsic rewards and autonomy: Implications for rewarding creativity. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting "Capitalim in question", Lake Buena Vista (Orlando). 9-13 août
  • Ben Nasr, I., & Ayadi, N. 2009. Les influences des images mentales suscitées par la visite du site web d’une marque sur la confiance dans la marque et le risque perçu : Modèle théorique et Test empirique. Paper presented at the 8th International Congress Marketing Trends, Paris. 16-17 janvier
  • Ben-Hayed, H., & Saint-Michel, S. 2012. Disclosure quality: does diversity on board and on top management make the difference? . Paper presented at the 12th EURAM Annual Conference, Rotterdam, (Netherlands). june 6-8
  • Ben-Hayed , H., & Saint-Michel, S. 2012. Diversité au sein des organes de direction et gouvernancedes entreprises. Paper presented at the XXIIIème Congrès de l'Association francophone de Gestion des Ressources Humaines (AGRH), Nancy. 12-14 septembre
  • Bentein, K., Vandenberghe, C., Mignonac, K., & Roussel, P. 2010. Augmentation ou déclin des dimensions de l’implication organisationnelle au cours du temps : Effets asymétriques sur l’intention de quitter et sur le départ réel. Paper presented at the Congrès de l’Association Internationale de Psychologie du Travail de Langue Française, Lille. juillet
  • Bernard, Y., Bertrandias, L., & Elgaaïed, L. 2012. L’efficacité de l’étiquetage environnemental : résultats d’une étude quasi-expérimentale exploratoire. Paper presented at the 28ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), Brest. 9-11 mai
  • Bertin, E., & Godowski, C. 2010. Interactions entre les acteurs du processus global d’audit et gouvernance de l’entreprise : une étude exploratoire. Paper presented at the 31ème Congrès de l'Association Francophone de Comptabilité (AFC), Nice. 10-11 mai
  • Bertrandias, L., Carricano, Manu, & Lapeyre, A. 2014. Dimensions and Effects of Consumer Subjective Financial Deprivation Paper presented at the 43rd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Valencia (Espagne). 3-6 juin
  • Bertrandias, L., Lapeyre, A., & Carricano, M. 2014. Une étude empirique des effets des facettes sociale et temporelle du sentiment de privation financière sur les décisions des consommateurs. Paper presented at the 30ème Congrès de l’Association Française de Marketing (AFM), Montpellier. 4 6 juin
  • Bertrandias, L., & Carricano, M. 2013. Inhibition of spending and financial risk-taking: the paradoxical effects of financial deprivation. Paper presented at the Association for Consumer European Conference, Barcelona, (Espagne). july 4-7th
  • Bertrandias, L. 2013. Inhibition de la dépense mais prise de risque financier : les effets paradoxaux du sentiment de privation financière. Paper presented at the 29ème congrès de l’Association Française de Marketing, La Rochelle. 16-17 mai
  • Bertrandias, L., Elgaaied, L., & Bernard, Y. 2012. Are consumers really decided to make green choices? Explaining the perceived environmental harmfulness / behaviour consistency. Paper presented at the 41st Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Lisbonne, (Portugal). 22-25 mai
  • Bertrandias, L. 2012. Sanctionner ou récompenser ? Réflexion sur le cadrage des redevances incitatives sur les ordures ménagères, session spéciale "Des objetsaux déchets ? Stimuler le triptyque Réduire-Réutiliser-Recycler". Paper presented at the 28ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), Brest. 9-11 mai
  • Bertrandias, L., Fréchet, M., & Lumineau, F. 2010. The role of contract framing in the emergence of trust: evidence from franchise contract experiment. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annuel Meeting, Montréal, (CA). 6-10 août
  • Bertrandias, L., & Lapeyre, A. 2010. La préoccupation du pouvoir d’achat des consommateurs : définition, antécédents et conséquences. Paper presented at the 26ème Congrès de l'Association Française de Marketing (AFM), Le Mans. 5-7 mai
  • Bertrandias, L., & Elgaaïed, L. 2010. L’effet de la préoccupation environnementale attribuée à l’entourage sur les choix écologiquement responsables. Paper presented at the 26ème Congrès de l’Association Française de Marketing (AFM), Le Mans. 5-7 mai
  • Bertrandias, L., Fréchet, M., & Lumineau, F. 2010. Revisting the Contract-Trust debate from Framing-Based Perspective; Finding from Franchise Experiment. Paper presented at the XIXème Conférence de l'Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Luxembourg. 2-4 juin
  • Bertrandias, L., & Vernette, E. 2009. Le bouche-à-oreille sur les produits, peut-on faire confiance aux recommandations de son entourage. Paper presented at the 25ème Congrès de l’Association Française de Marketing (AFM), Londres. 14 & 15 mai
  • Bertrandias, L., Manville, C., & Fréchet, M. 2009. Does justice influence the paths to the court ? Studying the moderating role of justice perceptions in rights breach events. Paper presented at the XXème Congrès de l'Association francophone de Gestion des Ressources Humaines (AGRH), Toulouse. 9-11 septembre
  • Biais, B., & Weil, P.-O. 2013. Liquidity Shocks and Order Book Dynamics
  • Biais, B., Foucault, T., & Moinas, S. 2011. Equilibrium High Frequency Trading. Paper presented at the French Finance Association International Meeting, (AFFI), Montpellier. 11-13 mai
  • Biais, B. 2010. Dynamic Financial Contracting. Paper presented at the French Finance Association International Meeting, (AFFI), Saint Malo. 10-12 mai
  • Biais, B. 2010. Trading and Liquidity with Limited Cognition. Paper presented at the European Symposium in Economic Theory, Gerzensee (Switzerland). 12-14 juillet
  • Biais, B. 2010. Dynamic Financial Contracting. Paper presented at the 10th World Congress of the Econometric Society, Shanghai. 11 août
  • Bonache, A., Maurice, J., & Moris, K. 2013. Fiabilité des provisions environnementales et loi de Benford : application et implications. Paper presented at the 34e congrès de l'Association francophone de comptabilité "Comptabilité sans frontières : The French Connection", Montréal, (CA). 31 mai-1er juin
  • Bonnefont, A., & Lapeyre, A. 2009. Que signifie le DD pour les consommateurs Canadiens, une étude exploratoire par la méthode projective des collages. Paper presented at the 8ème Congrès International Marketing Trends, Paris - Venise 16 -17 Janvier
  • Borau, S., & Vernette, E. 2013. Crédibilité et efficacité des modèles selon leur degré de beauté idéale : le cas des publicités cosmétiques. Paper presented at the 29ème congrès de l’Association Française de Marketing, La Rochelle. 16-17 mai
  • Boreau, S., & Vernette, E. 2010. Les femmes et les images de la beauté féminine dans la communication publicitaire : une étude exploratoire. Paper presented at the 9ème congrès international sur les tendances du marketing, EAP-ESCP, Paris. 21-23 janvier
  • Boutant, J., & Verdier, M.-A. 2013. Disclosure policy and accounting narratives of French distressed companies. Paper presented at the 36th Annual congress of the European Accounting Association (EAA), Paris. 6-8 may
  • Boutant, J., & Verdier, M.-A. 2013. Les stratégies de communication sur la performance : le cas des sociétés françaises en difficultés. Paper presented at the 34ème Congrès Annuel de l’Association Francophone de Comptabilité, Montréal, (CA). 31mai-1juin
  • Boutant, J. 2010. Les déterminants de la gestion des résultats lors des fusions : étude des sociétés absorbantes initiatrices et cibles. Paper presented at the 31ème Congrès Annuel de l’Association Francophone de Comptabilité (AFC), Nice. 10-12 mai
  • Boutant, J. 2010. Determinants of discretionary accounting choices: empirical evidence from French mergers? Paper presented at the 33rd Annual congress of the European Accounting Association (EAA), Istanbul. 18 21 may
  • Boutant, J. 2009. Pratiques comptables des dirigeants en matière d’approche multicritères et de gestion des résultats lors des fusions-absorptions françaises. Paper presented at the 30ème Congrès Annuel de l’Association Francophone de Comptabilité (AFC), Strasbourg. 27-29 mai
  • Boutant, J. 2009. Do French acquiring firms manage earnings in statutory mergers? Paper presented at the 32ème Congrès Annuel de l’Association Européenne de Comptabilité (EAA), Tampere. 12-15 mai
  • Brunetto, G. 2011. How to audit Information Systems based on ERPs? A Study of the New Main Risks and Strategies. Paper presented at the 34th Annual Congress of the European Accounting Association (EAA), Luiss Guido Carli University, Rome. 20 22 April
  • Brunetto, G. 2010. How to integrate accounting information systems? the case of mergers. Paper presented at the 33rd Conference of the European Accounting Association (EAA), Istanbul 19-21 may
  • Bui, P.-T., & Decaudin, J.-M. 2014. Definition and determinants of willingness to pay for foreign products: the case of international fashion products in Vietnam. Paper presented at the 13th International Marketing Trends Conference, Venise, (Italie). 24-25 janvier
  • Bui, P.-T., & Decaudin, J.-M. 2012. La vengeance du consommateur : un mélange d’émotions. Paper presented at the 11th International Marketing Trends Conference, Venise, (Italie). 24-25 janvier
  • Busca, l., & Bertrandias, L. 2014. Trouver sa légitimité : comment les Community Managers tentent de s’intégrer dans une stratégie marketing. Paper presented at the 30ème congrès de l’Association Française de Marketing, (AFM), Montpellier. 4-6 juin
  • Cailluet, L. 2012. The difficult and pragmatic internationalisation of a product category: dermocosmetics and the Pierre Fabre Group development 1962-2010. Paper presented at the 16th Annual Congress of the European Business History Association (EBHA) Business enterprises and the tensions between local and global, Paris. 30 août
  • Cailluet, L., & Brachet Champsaur, F. 2010. The Great Depression? Challenging the periodization of French business history in the Interwar period. Paper presented at the Business History Conference, Athens, Georgia (US). 25-27 mars
  • Cailluet, L., Yakis, B., Whittington, R., & Mogoutov, A. 2010. Seeking outstanding individuals: the evolving practice of strategic planning. Paper presented at the 26th European Group for Organizational Studies (EGOS) Colloquium, Lisbonne, (Portugal). 28 juin-3 juillet
  • Cailluet, L., Yakis, B., & Mogoutov, A. 2010. From Long Range Planner to Director of Strategic Planning Title:analysing strategists job ads to understand evolving practices. Paper presented at the 30th Strategic Management Society (SMS) Annual International Conference, Rome, (Italie). 12 15 septembre
  • Cailluet, L., Yakis, B., & Mogoutov, A. 2010. The Evolving Practice of Strategic Planning. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting, Montréal, (CA). 6-10 août
  • Cailluet, L., & Fréchet, M. 2010. Phénomènes de persistance dans les alliances, quelles portes de sortie ? Le cas d’une JV franco-japonaise. Paper presented at the XIXème Conférence de l’Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Luxembourg 2-4 juin
  • Cailluet, L., Whittington, R., & Yakis-Douglas, B. 2009. Strategists as Analysts: Four Stubborn Decades Of Strategic Planning. Paper presented at the Academy of Management Annuel Meeting, (AOM), Chicago, (US). 7-11 août
  • Cailluet, L., Whittington, R., & Yakis-Douglas, B. 2009. Strategists as Analysts: Four Stubborn Decades of Strategic Planning” - Sub-theme/workshop 05: (SWG) Individuality in strategizing activity and practice: Formulators, implementers, innovators. Paper presented at the 25th European Group for Organizational Studies (EGOS) Colloquium, Barcelona, (Espagne). 2-4 juillet
  • Cailluet, L., & Kipping, M. 2009. Strategy in practice : Understanding processes and outcomes through the richness of corporate archives. Paper presented at the 29th Annual International Conference of the Strategic Management Society (SMS) Washington DC, (US). 11-14 octobre
  • Casamatta, C., & Pouget, S. 2010. Fund Managers' Contracts and Short-Termism. Paper presented at the 10th World Congress of the Econometric Society, Shanghai, (Chine). 17 août
  • Castéran , G., Chrysochou, P., & Meyer-Waarden, L. 2014. Une analyse longitudinale de la fidélité à la marque. A longitudinal analysis of brand loyalty evolution. Paper presented at the 30ème Congrès de l’Association Française de Marketing, (AFM), Montpellier. 4-6 juin
  • Castéran, H., Meyer-Waarden, L., & Chrysochou, P. 2014. L'impact à long terme des promotions de prix sur le capital client Paper presented at the 30ème congrès de l’Association Française de Marketing, (AFM), Montpellier. 4 6 juin
  • Castéran, H., & Meyer-Waarden, L. 2013. L'impact à long-terme des promotions sur le capital client. Paper presented at the 29ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), La Rochelle. 16-17 mai
  • Charbonnier-Voirin, A., & El Akremi, A. 2010. L’effet de l’empowerment sur la performance adaptative des salariés : le rôle du soutien managérial perçu. Paper presented at the XXIème Congrès de l'Association francophone de Gestion des Ressources Humaines (AGRH), Rennes/Saint Malo. 17 19 novembre
  • Charfi, A., & Fernez-Walch, S. 2011. La valorisation du savoir, source d'avantage stratégique pour l'entreprise. Paper presented at the XXeme Conférence de l'Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Nantes. 7-9 juin
  • Charfi, A., & Fernez-Walch, S. 2010. Quels dispositifs structuraux pour faire du savoir une ressource stratégique ? Application au cas d’un éditeur français de logiciels. Paper presented at the XIXeme Conférence de l'Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Luxembourg. 2-4 juin
  • Colman, H., & Rouziès, A. 2013. Union representatives’ participation as post-acquisition integrations facilitation. Paper presented at the American Sociology Association Annual Meeting, New-York, (US). 10-13 août
  • Colman, H., Rouziès, A., & Lunnan, R. 2012. Social integration post-acquisition: how identity claims demarcate and compound. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting "The Informal Economy", Boston, M.A, (US). august 3-7
  • Colman, H., & Rouziès, A. 2011. Union representatives'participation as post-acquisition integration facillitation. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting San Antonio, Texas, (US). 12-16 juin
  • Conway, N., Fortin, M., & Hoque, K. 2013. Counting the cost of a bit of respect for women’s pay and workplace attitudes: Linking gender, pay, procedural justice, and related attitudes using WERS 2004. Paper presented at the 16th conference of the European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP), Muenster (Germany). 22-25 mai
  • Dawes, J., Meyer Waarden, L., & Driesener, C. 2012. La fidélité à la marque a-t-elle déclinée ? Une analyse longitudinale des achats répétés en Grande-Bretagne et aux Etats-Unis. Paper presented at the 28ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), Brest. 9-11 mai
  • Dawes, J., Meyer-Waarden, L., & Driesener, C. 2011. The evolution of Repeat Purchase Behavior. Paper presented at the 27ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), Bruxelles. 18-20 mai
  • Décamps, J.-P., & Villeneuve, S. 2013. Corporate cash policy with liquidity and profitability risks. Paper presented at the 30 th Congrés International de l'Association Française de Finance (AFFI), Lyon. 28-31 mai
  • Décamps, J.-P., & Villeneuve, S. 2013. Corporate cash policy with liquidity and profitability risks. Paper presented at the European Meeting of the Econometric Society, Gothenburg (Sweden). 26-30 august
  • Décamps, J.-P., Mariotti, T., & Rochet, J.-C. 2010. Free Cash-Flow, Issuance costs and Stock Price Volatility. Paper presented at the 10th World Congress of the Econometric Society, Shanghai. 17 août
  • Decaudin, J.-M., & Bui, P. T. 2011. La vengeance du consommateur : un mélange d’émotions. Paper presented at the Congrès Nouvelles Tendances du Marketing, Venise, (Italie). 21-22 janvier
  • Decaudin, J.-M., Digout, J., & Bouguerra, A. 2011. Les blogs comme média publicitaire. Acceptation par les internautes? Paper presented at the Journée e-marketing, Association Française du Marketing (AFM), Paris. 19 20 janvier
  • Decaudin, J.-M., & Bouguerra, A. 2011. Les blogs de marque : intérêt et danger. Paper presented at the Congrès Nouvelles Tendances du Marketing, Venise, (Italie). 21 22 janvier
  • Decaudin, J.-M., & Hmaida, J. 2010. A comparative study of self-construal effects on consumer brand categorization in France and Morocco. Paper presented at the 39th Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Copenhague, (Danemark). 1-4 juin
  • Decaudin, J.-M., & Elayoubi, M. 2009. La communication 360°: application au cas Airbus. Paper presented at the 8ème congrès international Marketing Trends, Paris. 16 17 janvier
  • Decaudin, J.-M., & Elayoubi, M. 2009. The right answer from the right expert : proposition of a taxonomy of expertise. Paper presented at the Congrès International de l’EMAC, Nantes. 26-29 mai
  • Degorre, A., & Galan, J.-P. 2013. La musique comme source d’immersion dans les jeux vidéo. Paper presented at the 29ème congrès de l’Association Française de Marketing, La Rochelle. 16-17 mai
  • Dehling, A, & Vernette, E. 2013. Au-delà des freins à l’achat d’occasion: un éclairage anthropologique sur le concept d’appropriation. Paper presented at the 29ème congrès de l’Association Française de Marketing, La Rochelle. 16-17 mai
  • Dehling, A., & Vernette, E. 2013. Making someone else’s object one’s own: The matter of second-hand item appropriation.Top twenty papers for The Best Paper Award based on a doctoral dissertation. Paper presented at the 42nd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Istanbul, (Turquie). 4-6 juin
  • Delacour, H., & Liarte, S. 2010. Sexe, mensonge et vidéo : de l’art de l’intéressement à l’art de se rendre intéressant dans la bataille de standard. Paper presented at the XIXeme Conférence de l'Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Luxembourg. 2-4 juin
  • Delacour, H., El Akremi, A., & Liarte, S. 2010. Does Space Still matter in Inter-Organizational Relations ? Geographical vs. Organized Proximity Between Airbus and its Subcontractors in the 380 Program. Paper presented at the 26th European Group for Organizational Studies (EGOS) Colloquium, Lisbonne, (Portugal). 28 juin-3 juillet
  • Delacour, H., Liarte, S., & Merigot, P. 2009. Anybody out there? Measuring the influence of the propinquity effect on the choice of a co-author. Paper presented at the Academy of Management Annual Meeting, (AOM), Chicago, (US). 7-11 août
  • Delacour, H., Liarte, S., & Merigot, P. 2009. Anybody out there? Measuring the influence of the propinquity effect on the choice of a co-author. Paper presented at the XVIIIème Conférence de l’Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Grenoble. 3-5 juin
  • Demortier, A. L., Delobbe, N., & El Akremi, A. 2014. Opening the Black Box of HR Practices - Performance Relationship: Testing a Three Pathways AMO Model. Paper presented at the Academy of Management Meeting, (AOM), Philadelphia, Pennsylvania, (US). 1-5 august
  • Demortier, A.-L., Delobbe, N., & El Akremi, A. 2013. Human Capital Contribution to Company Performance : HR Practices Effects and Human Capital Emergence. Best paper HRM division. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting “Capitalim in question", Lake Buena Vista (Florida, US). 9-13 août
  • Dhaouadi, I., & El Akremi, A. 2012. CSR and the Politicization of Multinational Corporations: A Foucauldian Governmentality Framework Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting "The informal Economy", Boston, (US). August 3-7
  • Djama, C., Dumas, G., & Martinez, I. 2013. La permanence des principes comptables à l’épreuve des évolutions liées à l’environnement économique. Paper presented at the 34ème Congrès de l'Association Francophone de Comptabilité (AFC) « Comptabilité et Innovation », Montréal, (CA). 21-23 mai
  • Djama, C., Martinez, I., & Serve, S. 2012. What do we know about delistings: A survey of the literature Paper presented at the 33ème Congrès de l'Association Francophone de Comptabilité (AFC) "Comptabilité et Innovation", Grenoble. 21-23 mai
  • Djama, C., Martinez, I., & Dumas, G. 2011. Innovation: une incitation à la gestion des résultats. Paper presented at the 32 ème congrès de l'Association Française de Comptabilité (AFC), Montpellier. 9-11 mai
  • Djama, C. 2010. Le contrôle institutionnel de l’information comptable et financière. Paper presented at the 31ème Congrès de l'Association Francophone de Comptabilité (AFC), Nice. 10-11 mai
  • El Akremi, A., Coyle-Shapiro, J., & Nasr M. I. 2014. Supervisor Fairness and Support, Organizational Socialization Tactics and Newcomers’ Adjustment. Paper presented at the Society for Industrial and Organizational Psychology Conference (SIOP), Honolulu (Hawai). May 15-17
  • El Akremi, A., Mignonac, K., & Molines, M. 2013. The Relationship between distributive Justice Climate and Affective Commitment among French Policemen : Does the Equity Norm matter at Work-unit Level. Paper presented at the EAWOP Congress, Muenster (Germany). 22-23 mai
  • El Akremi, A., Dellobe, N., & Molines, M. 2013. Expanding Supervisory Support and Organizational Commitment to the Next Level. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting "Capitalim in question", Lake Buena Vista Florida, (US). 9-13 août
  • El Akremi, A., & Delobbe, N. 2011. Examining the Mechanisms Linking Supervisor Support, Organizational commitment, Employee Customer Orientation, and Unit Performance: A Multilevel Moderated Mediation Model. Paper presented at the 15th conference of the European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP), Maastricht, (Netherlands). 25-28 May
  • El Akremi, A., Dhaoudhi, I., Igalens, J., & Herrbach, O. 2011. Corporate Social Responsibility and Governmentality: An analysis of power effects of CSR discourse and practices Paper presented at the 27 th European Group for Organizational Studies (EGOS) Colloquium, Gothenburg, (Suède). 6-9 juillet
  • El Akremi, A., Dayo, A., & Liden, R. 2011. Leader-member exchange and creativity : the role of creative self-efficacity and power distance. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting San Antonio, Texas, (US). 12-16 août
  • El Akremi, A., Coyle-Schapiro, J., & El Bedoui, M. 2011. Ideology, Psychological Contracts and Organizational Commitment in The Tunisian Public Sector. Paper presented at the Academy of Management Annual Meeting (AOM), San Antonio, Texas. 12 16 août
  • El Akremi, A., Richebé, N., & Nasr, M. I. 2011. Rôle de la justice organisationnelle dans la socialisation des nouvelles recrues : test d'un modèle interactionniste en médiation modérée. Paper presented at the XXIIème Congrès de l'Association francophone de Gestion des Ressources Humaines (AGRH) Marrakech, (Maroc). 26-28 octobre
  • El Akremi, A., & Sassi, N. 2010. An Integrative Model of Stress and Workplace Aggression: The Case of Tunisian Blue-Collar Workers Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting, Montreal, (CA). 6 10 août
  • El Akremi, A., & Tillou, C. 2010. Retaining Talented Consultants: An Exploration of the HR business partner contribution. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting Montréal, (CA). 6-10 août
  • El Akremi, A., Nasr, M. I., Roussel, P., & Sassi, N. 2009. Organizational Justice Effects on Newcomer' ProactivBehaviors: An Uncertainty Management Perspective. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting Chicago, (US). 7-11 août.
  • Elayoubi, M., & Décaudin, J.-M. 2010. Une comparaison avis d’experts / avis de consommateurs : application au jugement d’une publicité. Paper presented at the 9ème congrès international sur les tendances du marketing, EAP-ESCP, Paris. 21 23 janvier
  • Elgaaied, L., Bernard, Y., & Bertrandias, L. 2013. L’endossement de responsabilité, une clé de l’efficacité des étiquettes environnementales. Paper presented at the 29ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), La Rochelle. 16-17 mai
  • Favier, R., Galan, j.-P., & Galluzzo, A. 2014. La dynamique du discours antagoniste sur les réseaux sociaux : émergence d’une contre-idéologie chez les « fans » de Dacia Paper presented at the 30ème congrès de l’Association Française de Marketing, (AFM), Montpellier. 4-6 juin
  • Fejlaoui, Y., & Vernette, E. 2009. Repérer les leaders d’opinion dans les communautés virtuelles de consommation : une nouvelle échelle de mesure. Paper presented at the 25ème Congrès de l’Association Française de Marketing (AFM), Londres, (UK). 14-15 mai
  • Fortin, M., Cropanzano, R., Cuguero, N., & Nadisic, T. 2014. Justice rules and fairness judgments in relation to peers and supervisors. Paper presented at the International Society of Justice Research (ISJR) meeting, New York, (US). June 19-22
  • Fortin, M., Cuguero, N., El Akremi, A., & Canela. 2011. An Empirical Study of Individual Predispositions to prefer Equity, Equality, or Need Paper presented at the 15th conference of the European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP), Maastricht, (Netherlands). 25-28 May
  • Fréchet, M., Ayadi, N., & Martin, A. 2014. Persistence of innovation protection methods: evidence from French context. Paper presented at the Academy of Management Meeting in Philadelphia, Pennsylvania, Philadelphia. 1 5 august
  • Fréchet, M., & Goy, H. 2014. Peut-on planifier l'innovation ? Influence des stratégies formalisées sur l'innovation dans les PME françaises. Paper presented at the 23ème Conference Annuelle de l'Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Rennes. 26-28 mai
  • Fréchet, M., Ayadi, N., & Martin, A. 2013. Le choix des méthodes de protection de l’innovation : inertie et états de dépendances dans les entreprises françaises. Paper presented at the XXII ème Conférence de l'Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Clermont-Ferrand. 10, 11 et 12 juin
  • Fréchet, M., & Bertrandias, L. 2012. La forme du contrat : influence de la confiance et des caractéristiques individuelles dans le cadre d'une approche expérimentale. Paper presented at the 21ème Conférence de l’Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Lille. 4 6 Juin
  • Fréchet, M., & Bertrandias, L. 2009. The legal performance of the firm: en exploratory study of litigation success in front of French labor courts. Paper presented at the Academy of Management Annual Meeting, (AOM), Chicago. 7-11 août
  • Fréchet, M., & Bertrandias, L. 2009. La performance judiciaire de la firme : une étude exploratoire des décisions obtenues devant le conseil des prud'hommes. Paper presented at the XVIIIème Conférence de l’Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Grenoble. 2-5 juin
  • Galan, J. P., Giraud, M., & Meyer-Waarden, L. 2013. A Theoretical extension of the technology acceptance model to explain the adoption and the usage of new digital services. Paper presented at the 42nd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Istanbul, (Turquie). 4-6 juin
  • Galan, J. P., Giraud, M., & Meyer-Waarden, L. 2013. A Theoretical extension of the technology acceptance model to explain the adoption and the usage of new digital services. Paper presented at the 29ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), La Rochelle. 16-17 mai
  • Galan, J. P. 2013. Pour une approche interprétative de la modélisation du comportement du consommateur. Paper presented at the 29ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), La Rochelle. 16-17 mai
  • Galan, J.-P. 2011. Une déconstruction des outils de mesure en marketing. Paper presented at the 27ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), Bruxelles, Belgique). 18-20 mai
  • Galan, J.-P., Albouy, J., & Maubisson, L. 2010. Participation à un événement humanitaire : Etude des antécédents de la satisfaction et des intentions de comportement et de bouche à oreille. Paper presented at the 26ème Congrès de l'Association Française de Marketing (AFM), Le Mans. 5 7 mai
  • Galan, J.-P., & Maubisson, L. 2009. Rôle de l’immersion et de la qualité perçue dans l’évaluation d’un festival de musique Jazz : une étude exploratoire. Paper presented at the XXVème Congrès International de l’Association Française du Marketing (AFM), Londres, (UK). 14-15 mai
  • Galluzzo, A., & Galan, J.-P. 2011. Ritualisation de l’expérience et sacralisation : l’hypercamp Tokio Hotel. Paper presented at the 27ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), Bruxelles, (Belgique). 19 20 mai
  • Galuzzo, A., & Galan, J.-P. 2013. Ethnographie multisite de consommateurs fans :vers une consommation autonomisée. Paper presented at the 29ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), La Rochelle. 16 17 mai
  • Galuzzo, A., & Galan, J.-P. 2013. Des consommateurs aux « little monsters » : l’industrie du disque peut-elle mobiliser les communautés de consommateurs ? Paper presented at the 29ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), La Rochelle. 16-17 mai
  • Garcia, A., & Herrbach, O. 2009. Organizational commitment, role tension and affective states in audit firms. Paper presented at the Annual Meeting of the American Accounting Association (AAA), New York, (US). 1-5 août
  • Giraud, L., & Pardo, C. 2013. Les fonctions commerciales au cœur de l’évolution des intermédiaires du BtoB ? Une étude exploratoire. XXIVème Congrès de l’AGRH. Paper presented at the XXIVème Congrès de l'Association francophone de Gestion des Ressources Humaines (AGRH), Paris. 20 22 novembre
  • Giraud, M., & Galan, J.-P. 2009. Analyse des déterminants du niveau de contrôle personnel de l’acheteur au point de vente et de son influence sur la résistance aux tentations d’achat. Paper presented at the 25ème Congrès de l’Association Française du Marketing, Londres. 14-15 mai
  • Godowski, C, & Meric, J. 2014. Le changement à l’échelle des pratiques de contrôle : le cas d’une université française. Paper presented at the 34ème Congrès de l’Association Francophone de Comptabilité (AFC), Lille. 26-28 mai
  • Gollier, C., & Pouget, S. 2014. The Washing Machine: Investment Strategies And Corporate Behavior With Socially Responsible Investors. Paper presented at the 31st International French Finance Association Conference, (AFFI), Aix-en-Provence. 20 21 mai
  • Gond, J.-P., El Akremi, A., Igalens, J., & Swaen, V. 2009. Corporate Social Responsibility from the Ground Up: Cultivating an Employee-Centered Perspective Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting Chicago, (US). 7-11 août
  • Grand, S., & Sele, K. 2014. Strategic Enactment of Routine Performance: The Case of the Zurich Artificial Intelligence Lab. Paper presented at the 6th International Symposium on Process Studies (PROS), Rhodes, (Grèce). 19 21 juin
  • Grover, S., Hasel, M., Manville, C., Serrano, C., & Dupont, M.-A. 2012. Maintaining Leader-Follower Relationships in the Aftermath of Trust Violations. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting “The informal Economy", Boston,(US). august 3-7
  • Guembel, A., & Sussman, O. 2014. A Welfare Analysis of Fragmented Liquidity Markets. Paper presented at the Financial Intermediation Research Society Quebec, (Canada). 1-4 juin
  • Guembel, A., & Sussman, O. 2011. Liquidity, Contagion and Financial Crisis Paper presented at the Annual Meeting of European Financial Management (EFM), Porto, (Portugal). 8-10 june
  • Guettat, S., & Baile, S. 2009. Les déterminants de l'acceptation d'un dossier de travail électronique par les auditeurs d'un "big four" rôle modérateur du sexe et du grade. Paper presented at the XXème Congrès de l'Association francophone de Gestion des Ressources Humaines (AGRH), Toulouse. 9-11 septembre
  • Hamdi, L., Korotkova, N., & Vernette, E. 2011. Comparaison de deux échelles de mesure du caractère lead-user. Paper presented at the 27ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), Bruxelles, (Belgique). 18 20 mai
  • Herrbach, O., Mignonac, K., Vandenberghe, C., & Negrini, A. 2009. Perceived human resource management practices, organizational commitment, and voluntary early retirement among latecareer managers. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting Chicago, (US). 7 11 août
  • Hmaida, J., & Decaudin, J.-M. 2010. L'impact de la conception de soi sur la catégorisation des marques par le consommateur : une analyse comparative entre la France et le Maroc. Paper presented at the 26ème Congrès de l'Association Française de Marketing (AFM), Le Mans. 5-7 mai
  • Igalens, J., & Tahiri, N. 2010. Pour une nouvelle GRH, tenir compte de la perception de la RSE par les salariés : construction et validation d’une échelle de mesure. Paper presented at the XXIème Congrès de l'Association francophone de Gestion des Ressources Humaines (AGRH), Rennes/Saint Malo. 17-19 novembre
  • Igalens, J., & Abdenbi, L. 2010. Place de la femme cadre dans les entreprises marocaines : essai de contextualisation. Paper presented at the XXIème Congrès de l'Association francophone de Gestion des Ressources Humaines (AGRH), Rennes/Saint Malo. 17 19 novembre
  • Jacob, M.-R., & Rouziès, A. 2013. Ensemble mais différents : Les dynamiques d’identification dans les équipes composites. Paper presented at the 22ème Conference Annuelle de l’Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Clermont Ferrand, France. 10-12 juin
  • Johnson, K., Giraud, L., Autissier, D., & Bareil, C. 2014. Saturation des salariés face au changement organisationnel : une approche psychologique. Paper presented at the XXVème Congrès de l’AGRH. Modèles de la GRH francophone dans le contexte global : Visions et Perspectives pour le 21ème siècle, Chester, (UK). 6-7 novembre
  • Jolivet, E. 2010. Democratic failures? An inquiry into failed participation processes of wind farm implementation in France. Paper presented at the Society for the Social Studies of Science Annual Meeting, Tokyo, (Japon). 25 29 august
  • Kipping, M., Mirc, N., & Rouziès, A. 2014. Regulating tensions in knowledge-intensive firms – the case of management consulting. Paper presented at the 6th International Symposium on Process Organization Studies (PROS) Theme: Organizational routines: How they are created, maintained, and changed, Rhodes, (Grèce). 19 21 juin
  • Kyle, M. K. 2009. Parallel Trade and Firm Responses: Implications for Competition Policy. Paper presented at the 36th Annual Conference on International Antitrust Law and Policy Fordham University School of Law, New York, (US). september 24-25
  • Lejard, C. 2014. Securitizations rating and publication of reports by rating agencies: the impact on originators' share price. Paper presented at the 37th European Accounting Association (EAA) Annual Congress, Tallinn, (Estonia). 21-23 May
  • Lejard, C. 2014. Securizations rating and publication of reports bu rating agencies: the impact on originators’ share price. Paper presented at the 34ème Congrès de l’Association Francophone de Comptabilité (AFC), Lille. 26-28 mai
  • Maisy, M., Guerrero, S., & Herrbach, O. 2009. Dirty workers’ performance: On the importance of a multi-foci approach and commitment. Paper presented at the 14th Conference of the European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP), Saint-Jacques de Compostelle, Espagne. 13-16 mai
  • Manville, C., El Akremi, A., Bénichoux, F., & Dutheil, N. 2012. The Relationships between Work Stress and Obesity: A Job. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting “The informal Economy", Boston, US. august 3-7
  • Manville, C. 2010. Self esteem as a moderator between job characteristics, justice and nurses’ organizational commitment. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting, Montreal, (CA). 6-10 août
  • Manville, C. 2009. Contingent and permanent workers: do they perceive organizational justice similarly? Paper presented at the 14th Conference of the European Association of Work and Organizational Psychology (EAWOP), Saint-Jacques de Compostelle, Espagne. 13-16 mai
  • Massa, C., & Galan, J.-P. 2014. Study of the Concert Experience Lived by Consumers. Interpretive Analysis of Quantitative Data. Paper presented at the 43rd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Valencia (Espagne). 3 6 juin
  • Massa, C., & Galan, J.-P. 2013. Approche phénoménologique de l’expérience de consommation culturelle : Le cas du concert. Paper presented at the 29ème congrès de l’Association Française de Marketing, La Rochelle. 16 17 mai
  • Massa, C., & Galan, J.-P. 2013. L’expérience de consommation collective : du communautaire à l’identitaire. Le cas des flash mobs. Paper presented at the 29ème congrès de l’Association Française de Marketing, La Rochelle. 16 17 mai
  • Maurice, J. 2013. Les provisions comptables environnementales sont-elles fiables ? Une lecture institutionnelle du cas des sociétés cotées françaises. Paper presented at the 34e congrès de l'Association Francophone de Comptabilité (AFC) "Comptabilité sans frontières : The French Connection", Montréal, (CA). 31 mai-1er juin
  • Meindl, A., & Munzel, A. 2014. What Customers Really Treasure in Real Estate Service Encounters. Paper presented at the International Service Research Conference of the American Marketing Association (AMA SERVSIG), Thessaloniki (Grèce). June 13-15
  • Meyer Waarden, L., & Sabadie, W. 2012. Quelles dimensions de la théorie de la justice privilégier pour satisfaire les réclamants : le rôle de la qualité de la relation ? Paper presented at the 28ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), Brest. 9-11 mai
  • Meyer-Waarden, L. 2014. Management and the Role of Product Category Characteristics Paper presented at the 43rd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Valencia (Espagne). 3-6 juin
  • Meyer-Waarden, L., Dawes, J., & Driesener, C. 2014. Is Brand Loyalty Decline a Buzz-Word or an Empirical Fact? A Longitudina Analysis of Repeat Purchase Behavior in the UK and the USA Paper presented at the 43rd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Valencia (Espagne). 3-6 juin
  • Meyer-Waarden, L., & Sabadie, W. 2013. La qualité de la relation permet-elle de diminuer les compensations financières dans le cadre du management des réclamations Paper presented at the 29ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), La Rochelle. 16-17 mai
  • Meyer-Waarden, L., Benavent, C., Calciu, M., & Castéran, H. 2013. The Effects of Purchase Orientations on Perceived Loyalty Programs’ Benefits and Loyalty. Paper presented at the 42nd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Istanbul (Turquie). 4-6 juin
  • Meyer-Waarden, L., Sabadie, W. 2013. La qualité de la relation permet-elle de diminuer les compensations financières dans le cadre du management des réclamations ? . Paper presented at the 29ème congrès de l’Association Française de Marketing, La Rochelle. 16-17 mai
  • Mignonac, K., Vandenberghe, C., & Manville, C. 2014. Normative Commitment and well-being. Paper presented at the Society for Industrial and Organizational Psychology Conference (SIOP) Honolulu, Hawaï. May 15-17
  • Mirc, N. 2014. Network evolution after a corporate acquisition: the role of network cohesion and acquisition brokers in post-acquisition integration. Paper presented at the 14th Annual Conference of the European Academy of Management (EURAM), Valence, Espagne. 4-7 juin
  • Mirc, N., Rouziès, A., Teerikangas, S., & Tarba, S. 2010. The M&A community: myth or reality? A social network analysis of co-authorship practices in the field of M&A research. Paper presented at the 10th Annual Conference of the European Academy of Management (EURAM) ), Rome. 19-22 mai
  • Moinas, S., Pouget, S., & Hong, J. 2014. Learning To Speculate. Paper presented at the 31st International French Finance Association Conference (AFFI), Aix en-Provence. 20 21 may
  • Moinas, S. 2013. Liquidity Supply in Multiple Platforms. Paper presented at the 67th European Meeting of the Econometric Society Meetings, Gothenburg. 26-30 août
  • Moinas, S., & Decklerck, F. 2010. Trading Structure, Liquidity Rebates and Market Quality. Paper presented at the French Finance Association International Meeting (AFFI), Saint Malo. 10-12 mai
  • Munzel, A. 2014. Customers, Watch Out! Experimental Insights Into The Detection of Fake Online Reviews Paper presented at the 43rd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Valencia (Espagne). 3-6 juin
  • Munzel, A. 2014. Attention aux faux avis! Investigations expérimentales relatives à la détection des pratiques frauduleuses par les internautes. Paper presented at the 30ème congrès de l’Association Française de Marketing, (AFM). Prix du meilleur papier écrit par un jeune chercheur, Montpellier. 4-6 juin
  • Munzel, A., Lück, K., & Tegelkamp, S. 2014. Lire, les yeux fermés! L’acceptation du livre audio en France et en Allemagne. Paper presented at the 30ème congrès de l’Association Française de Marketing, (AFM), Montpellier. 4 6 juin
  • Nasr, M. I., El Akremi, A., & Vandenberghe, C. 2009. Justice organisationnelle, confiance et comportements de citoyenneté : Test d'un modèle multi-cibles de l'échange social au travail. Paper presented at the XXème Congrès de l'Association francophone de Gestion des Ressources Humaines (AGRH), Toulouse. 9-11 septembre
  • Neveu, V., & Saint-Michel, S. 2012. Reconceptualizing the relationship between gender and leadership through the multilevel approach. Paper presented at the 12th EURAM Annual Conference, Rotterdam,(Netherlands). June
  • Panaccio, A., Vandenberghe, C., Bentein, K., Mignonac, K., & Roussel, P. 2011. Affectivity, Mentoring, Commitment and Turnover in Newcomers: A Dynamic Approach. Poster. Paper presented at the 26th Annual Meeting of the Society for Industrial and Organizational Psychology (SIOP), Chicago, (US). 14-16 avril
  • Panaccio, A., Vandenberghe, C., Bentein, K., Mignonac, K., & Roussel, P. 2010. Examining the role of change in stressors during organizational socialization. Paper presented at the 25th Annual Meeting of the Society for Industrial and Organizational Psychology, Atlanta, (US). april
  • Paunova, M., & Rouziès, A. 2014. Identification Dynamics in International Joint Ventures: A model of dual identification of IJV managers. Paper presented at the Strategic Management Society (SMS) Special Conference, Copenhague, (Danemark).
  • Paunova, M., & Rouziès, A. 2013. Identification Dynamics in International Joint Ventures. Paper presented at the 22ème Conference Annuelle de l'Association Internationale de Management Stratégique (AIMS), Clermont Ferrand, France. 10-12 juin
  • Paunova, M., & Rouziès, A. 2013. Identification Dynamics in International Joint Ventures: A model of dual identification of IJV managers. Paper presented at the 13rd Annual Conference of European Academy of Management (EURAM), Istanbul, (Turquie). 24-29 juin
  • Petit, V. C., & Saint-Michel, S. 2014. How women achieve authentic leadership: Organizational and individual strategies. Paper presented at the International Leadership Association San Diego, LA (US). 30 octobre-2 novembre
  • Petit, V. C., & Saint-Michel, S. 2013. Authentic Leadership, gender and diversity: An empirical study. Paper presented at the International Leadership Association, Montréal, (CA).
  • Plassard, J.-M., & Gunnes, T. 2010. The Management of higher education: The role of cultural norm of behavior in the context of implicit and explicit incentives Paper presented at the XIX meeting of the Economics of Education Association, Saragoza. juillet
  • Plotkina , D., & Munzel, A. 2014. Expert vs. Client : Bataille de l’Opinion. L’Impact de la Source d’Avis en Ligne sur l’Intention d’Achat des Produits Neufs. Paper presented at the 30ème congrès de l’Association Française de Marketing, (AFM), Montpellier. 4 6 juin
  • Plotkina, D., & Munzel, A. 2014. Expert or Customer? A Multi-Category Investigation of the Impact of Online Review Source on Its Effectiveness. Paper presented at the 43rd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Valencia (Espagne). June 3-6
  • Rahila Hassane, A., & Léautier, T.-O. 2011. Hedging strategies and firms market values. Paper presented at the French Finance Association International Meeting (AFFI), Montpellier. 10-13 juin
  • Ranchoux, C., & Decaudin, J.-M. 2014. Perception of internal communication tools: an exploratory study Paper presented at the 43rd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Valencia (Espagne). 3-6 juin
  • Roussel, P., & Couret, J. F. 2009. Actionnariat salarié et Fondation d’Utilité Publique : deux leviers de l’implication des salariés : le cas Pierre Fabre. XXème Congrès de l'Association francophone de Gestion des Ressources Humaines (AGRH), Toulouse. 10 septembre
  • Rouziès, A., & Colman, H. 2014. Social integration post-acquisition: The role of local and national identity claims. Paper presented at the European Group for organization Studies, (EGOS), Rotterdam, (Netherlands). July 3–5
  • Rouziès, A., & Colman, H. 2011. Social integration in cross-border post-acquisition integration : nationality as a the demarcating and compounding influence. Paper presented at the 11th Annual Conference of European Academy of Management (EURAM), Tallinn, (Estonie). 1-4 juin
  • Rouziès, A. 2010. Mixed Methods Research: A Useful research design to analyze socio-cultural processes in the study of M&A. Paper presented at the 26th European Group for Organizational Studies (EGOS) Colloquium, Lisbonne, (Portugal). 28 juin-3 juillet
  • Rouziès, A., & Colman, H. 2010. Post-acquisition Integration in a Crisis Period: paradoxical and contrasted effects. Paper presented at the 10th Annual Conference of the European Academy of Management (EURAM), Rome, (Italie). 19-22 mai
  • Rouziès, A., Monin, P., & Noorderhaven, N. 2009. An identitfication based theory of post-merger integration. Paper presented at the 9th Annual Conference of the European Academy of Management (EURAM), Liverpool, (UK). 9 10 mai
  • Rouziès, A. 2009. Mixed Methods in the study of Mergers and Acquisitions (Research Methods Division). Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting, Chicago, (US). 7-11 août
  • Saboly, M., & Khemiri, S. 2011. Les femmes experts-comptables en Tunisie : perceptions et réalités. 32 ème congrès de l'Association Française de Comptabilité (AFC), Montpellier. mai
  • Saboly, M., & Khemiri, R. 2011. Women certified public accountants in Tunisia: Perceptions and realities. Critical Perspectives on Accounting (CPA) Conference, Clearwater Florida USA.
  • Saint-Michel, S. Hoobler, J. M., & Liao, C. 2013. Leaders ‘conscientiousness and followers’ leadership perceptions: The role of gender. Paper presented at the Southern Management Association, New Orleans, LA. 5-9 novembre
  • Sele, K., Mirc, N., & Rouziès, A. 2014. Acquiring routines – the micro-foundations of post-acquisition integration. Paper presented at the the Strategic Management Society (SMS), Special Conference MICRO, Copenhagen, (Danemark). 13-15 juin
  • Sele, K., & Jacob, C. 2013. Legitimizing New Technology Concepts: Figures of Speech in the Rhetoric of Translation. Paper presented at the Special Conference "Strategizing Practices from the Outliers: Enabling "Big Bang" Innovations of the Strategic Management Society (SMS) Lake Geneva, (CH). 20-23 mars
  • Sele, K., & Jacobs, C. 2012. Elephants Don’t Play Chess – On Discursive Practices of Translating Emergent Technologies, paper accepted at the, Boston. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting "The informal Economy", Boston, (US). august 3-7
  • Skarlicki, D., Nadisic, T., Cropanzano, R., & Fortin, M. 2013. Responding To Workplace Injustice: Managers As Modern-Day Robin Hoods. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting "Capitalim in question", Lake Buena Vista, Florida, (US). 9-13 août
  • Skourtis, G., Décaudin, J.-M., & Assiouras, I. 2014. Reconsidérer les défaillances des services et de stratégies de rétablissement du service : Présentation de mécanisme derécupération du valeur (MVR). Paper presented at the 30ème congrès de l’Association Française de Marketing, (AFM), Montpellier. 4-6 juin
  • Tahiri, N., & Igalens, J. 2011. Comparaison entre le bilan social et le rapport sociétal: l'expérience française. Paper presented at the XXIIème Congrès de l'Association francophone de Gestion des Ressources Humaines (AGRH), Marrakech. 26 28 octobre
  • Teerikangas, S., Rouziès, A., & Colman, H. 2013. What actually is post-deal integration following M&A? Toward a Synthesis and Reconceptualization of the Field. Paper presented at the 13rd Annual Conference of European Academy of Management (EURAM), Istanbul, Turkey. 24-29 juin
  • Teerikangas, S., Rouziès, A., Cartwright, S., & Wilson-Evered, E. 2010. The study of Mergers and Acquisitions – Initiating a Research Methodological Debate. Paper presented at the Strategic Management Society, Special Conference, Levi (Finlande). 17-20 mars
  • Valéau, P., Mignonac, K., Vandenberghe, C., & Gatignon, A.-L. 2010. The Three-component model and the multiple commitments of volunteers. Paper presented at the Academy of Management (AOM) Annual Meeting Montreal, (CA). 6-10 août
  • Van Jaarsveld , D., Rupp, D. E., Kougiannou, K., & Fortin, M. 2014. Customer Injustice and CWB: Venting and Emotional Labor as Mediators. Paper presented at the Society for Industrial and Organizational Psychology Conference (SIOP) Honolulu, (Hawaï). May 15-17
  • Vandenberghe, C., Mignonac, K., & Richebé, N. 2010. L’engagement envers la carrière organisationnelle : Définition, mesure et validité prédictive. Paper presented at the Congrès de l’Association Internationale de Psychologie du Travail de Langue Française, Lille. juillet
  • Vernette, E., & Hamdi-Kidar, L. 2014. Lead-user ou consommateur de nature émergente ? Une recherche de paternité pour les stratégies de co-création marketing. Paper presented at the 30ème Congrès International de l’ Association Française de Marketing, (AFM), Montpellier.
  • Vernette, E., & Hamdi-Kidar, L. 2014. Are Lead-Users and Emergent-Nature Consumers really different? Explaining the relationship between two key targets for marketing co-creation strategies. Paper presented at the 13th International Marketing Trend Conference, ESCP Europe, Venise, (Italie).
  • Vernette, E., Bertrandias, L., Galan, J.-P., & Vignolles, A. 2012. Le rôle et l'identification des leaders d'opinion dans les réseaux sociaux traditionneles et virtuels : controverses marketing et pistes de recherche. Paper presented at the 11th International Marketing Trends Conference, Venise. 19-21 janvier
  • Vernette, E., Bertrandias, L., Galan, J.-P., & Vignolles, A. 2012. Construit et concept de leader d’opinion dans les réseaux sociaux : proposition d’un agenda de recherche. Paper presented at the 28ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), Brest. 9-11 mai
  • Vernette, E., Bertrandias, L., Galan, J.-P., & Vignolles, A. 2012. Identification d’un leader d’opinion : état des controverses. Paper presented at the 28ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), Brest. 9-11 mai
  • Vernette, E., & Giannelloni, J.-L. 2009. Vers une nouvelle compréhension de l’influence des leaders d’opinion en marketing. Paper presented at the 25ème Congrès de l’Association Française de Marketing (AFM), Londres. 14-15 mai
  • Villeneuve, S., & Pouget, S. 2010. Price Formation with Confirmation Bias. Paper presented at the 70th Annual Meeting American Finance Association, Atlanta, GA. 3-5 janvier